سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 92/7/3 | 10:46 صبح | نویسنده : الی | نظر


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این روزها خصوصا دیروز، مشهد غرق در نور و گل و شادی بود. دیروز، در سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) حرم مطهر هشتمین پیشوای شیعیان جهان پذیرای بیش از سه میلیون زائر بود تا ساعتی را در حرم مطهر آن حضرت خلوت کنند و آرام بگیرند ... اما مسئولان و کارکنان بارگاه نورانی امام رضا(ع) چه پیش بینی هایی برای پذیرایی از این جمعیت عظیم و شمار میلیونی زائران امام هشتم در طول سال کرده اند؟ این گزارش، شما را با آمارهایی جالب در این باره آشنا می کند:

مساحت اماکن متبرکه آستان قدس، بیش از هزار متر مربع در سطح و بیش از یک میلیون متر مربع در زیربنا است. جالب است بدانید این فضا در اول پیروزی انقلاب 130 هزار مترمربع بود که شامل رواق‌های حرم مطهر و هم صحن‌هایی مثل انقلاب، آزادی، موزه و مسجد گوهرشاد می‎شد.

سنگ مزار پیشین مرقد مطهر، که مرکب از 12 قطعه سنگ بود برداشته شده و الان در موزه آستان قدس نگهداری می شود و به جای آن سنگ نفیس مرمر یکپارچه به طول 20/2 و عرض 10/1 و ارتفاع 90 سانت نصب شده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این، سومین سنگ مزاری است که در تاریخ حرم امام رضا(ع)، در داخل ضریح مطهر نصب شده است.

ضریح مطهر امام رضا(ع) که ساخته استاد محمود فرشچیان است، حدود 12 تن وزن دارد. ضخامت پوشش نقره‎ای و طلایی آن و اتصال روکش‎های بدون پیچ یکی از ویژگی‎های این ضریح است. طول ضریح 78/4 و عرض آن 37/3 و ارتفاع آن با محاسبه سنگ پایه 96/3 متر است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ضریح جدید حرم مطهر امام رضا(ع) اثر ماندگار استاد محمود فرشچیان است.

"اداره روشنایی حرم مطهر رضوی" در شبها و روزهای دهه کرامت، آذین بندی و چراغانی حرم مطهر امام رضا(ع) را با بیش از 80 هزار لامپ و 36 هزار لامپ لوسترتامین می کند. روشنایی حرم مطهر و اماکن متبرکه به وسیله چهار منبع نور، جار، لوستر، پروژکتور و لامپ تأمین می‌شود.حدود 600 خدمت‌گزار در این اداره، مشغول به کار هستند که در 14 کشیک به‌طور شبانه‌روزی در امور روشنائی، تنظیف چراغ‌ها، لوسترها و آینه‌کاری‌ها و نورافشانی‌ فعالیت می‌کنند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


بیش از 600 نفر از خادمان، وسیله تعمیر و نگهداری را در اداره روشنایی حرم مطهر امام رضا(ع) بر عهده دارند.

این هم "ترین" های اداره روشنایی حرم مطهر: بزرگترین لوستر نصب شده در رواق دارالسیاده 4 متر طول و 3 متر عرضدارد. با ارزش‌ترین جارحرم مطهر نیز جار 40 شاخه سبز بالای ضریح مطهر است.سنگین‌ترین جار، جار 114 شعله نصب شده در رواق دارالسلام با وزن بیش از 2 تن و ارتفاع 4 متر است. لوستر دارالسیاده با 250 شعله لامپ، بیشترین تعداد لامپ در حرم مطهر را دارد و رواق دارالحجه هم روشن ترین رواق حرم مطهر است که 181 لوستر و 5271 شعله لامپ دارد.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


این، قاب زیبایی است که هر سال در این شبها می شود در حرم مطهر امام رضا(ع) دید.

برای سهولت نمازگزاران و جلوگیری از کهنه شدن و کثیف شدن مهرهای حرم مطهر، سالانه بیش از 700 هزار مُهر نماز مورد استفاده و جایگزین مُهرهای شکسته و کثیف می‎شود.

آن طور که معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی پیش بینی کرده، در شب و روز میلاد حضرت امام رضا(ع) 3 میلیون زائر به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند. این تعداد زائر در دهه کرامت، به حدود 12 میلیون نفر رسیده و سالانه هم حدود 25 میلیون نفر، مرقد مطهر امام رضا(ع) در مشهد را زیارت می کنند.

امسال هم مثل هر سال، به مناسبت سالروز میلاد امام رضا(ع) بن غذای نذری یا به قولی "حضرتی" میان زائران توزیع می شود. قرار است این 12هزار بن غذای متبرک حضرت امام رضا (ع) در فرودگاه، راه آهن و مــراکــز پلیس راه در ورودی مشهد توزیع شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بن غذای متبرک "حضرتی" هر روز میان تعدادی از زائران حرم امام رضا(ع) توزیع می شود.

به رسم هرساله در آستانه سالروز ولادت امام رضا(ع) 20 هزار خادم بارگاه منور امام رضا(ع)، پنجره فولاد صحن جمهوری اسلامی را گلباران کردند. در این مراسم که با نام "گل والای ولا" برگزار می شود، خادمان بارگاه رضوی با طی حدود یک کیلومتر از مقابل ساختمان مرکزی آستان قدس رضوی تا حرم مطهر امام رضا(ع) گنجره فولاد واقع در صحن جمهوری را به نشانه شادمانی، گلباران کردند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بیش از 20 هزار خادم آستان قدس رضوی، در مراسم "گل والای ولا" شرکت کردند و پنجره فولاد حرم مطهر امام رضا(ع) را گلباران کردند.

امسال بزرگ‌ترین گل فرش قابل حمل کشور هم در صحن جامع رضوی برپا شده است. این فرش گل که منقش به ذکر "یا امام رئوف" است، 20 هزار شاخه و بوته گل دارد. در این گل‌فرش نزدیک به 3 هزار و 500 شمشاد طلایی، 2 هزار گل کلم، 2 هزارو 500 گل رز ساناز، 10 هزار گل داوودی در رنگ‌های سفید، بنفش، زرد و نارنجی و همچنین حدود 300 متر مربع چمن به کار رفته ‌است و خادمان افتخاری حرم مطهر روزی 2 تا 3 بار با اسپری، آبیاری این فرش گل را انجام می دهند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org





تاریخ : چهارشنبه 92/7/3 | 10:37 صبح | نویسنده : الی | نظر


 گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بالاخره پس از مدت‌ها شایعات پیرامون گوشی جدید اپل تبدیل جای خود را با واقعیت عوض کردند. روز گذشته، اپل طی مراسمی اختصاصی از جدیدترین و در عین حال پیشرفته‌ترین گوشی خود با نام آیفون 5S پرده برداشت. این گوشی که از نظر ظاهری شباهت بسیاری به آیفون 5 دارد، اما از ویژگی‌هایی برخوردار است که می‌تواند برای چند ماه دیگر نیز در راس اخبار مربوط به گوشی‌های هوشمند قرار گیرد. در ادامه قصد داریم ویژگی‌های جدید این گوشی 4 اینچی را بررسی کنیم.

بزرگترین ویژگی آیفون 5S مربوط به پردازنده آن، یعنی A7 است. این پردازنده بر اساس معماری 64 بیت ساخته شده و به همین دلیل اولین پردازنده موبایل در جهان است که بر اساس این معماری کار می‌کند. استفاده از این پردازنده باعث خواهد شد تا توسه دهندگان اپلیکیشن، برنامه‌های خود را برای استفاده حداکثری از امکانات A7، مجددا از ابتدا بهینه نمایند. ویژگی دیگر این گوشی، سنسور تشخیص اثر انگشت است که در حال حاضر چندان کاربردی نیست و تنها می‌توان با استفاده از آن، قفل گوشی را باز نموده و یا از فروشگاه آیتونز خرید کرد. اپل ادعا می‌کند که اطلاعات مربوط به اثر انگشت کاربران در هیچ کدام از سرورهای اپل ذخیره نمی‌شوند و به همین دلیل جای نگرانی وجود ندارد. همچنین توسعه دهندگان اپلیکیشن برای سیستم عامل iOS حق دسترسی به این اطلاعات را نداشته و نمی‌توانند از این روش در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند.


در ادامه به طور کامل به بررسی ویژگی‌های جدید این گوشی می‌پردازیم:

1. رنگ‌بندی‌های جدید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آیفون 5S در سه رنگ جدید عرضه می‌شود که هر سه رنگ، بیشتر در قسمت پشتی بدنه آلومینیومی این گوشی نمایان هستند. این رنگ‌های عبارت‌اند از: نقره‌ای، خاکستری و نهایتا طلایی. البته قسمت‌های بالا و پایین این گوشی که شیشه‌ای می‌باشند در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌شوند.

2. فلاش دوتایی از نوع LED:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

فلاش دوتایی LED برای اولین بار است که در آیفون 5S مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش‌تر شایع شده بود که استفاده از این نوع فلاش‌ها باعث خواهد شد تا بتوان نورهای مختلفی را ایجاد نمود. با معرفی این قابلیت جدید، مشخص شد که این شایعات حقیقت داشته‌اند. این دو فلاش جدید که یکی به رنگ سفید و دیگری به رنگ کهربایی است، توانایی ایجاد 1000 حالت مختلف نوری را با توجه به شرایط محیطی دارند. به همین جهت، در اکثر عکس‌های گرفته شده توسط این گوشی، پوست به رنگ طبیعی نمایش داده می‌شود.

3. سنسور تشخیص اثر انگشت Touch ID:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

اما به یکی از قابلیت‌های جنجالی آیفون 5S بپردازیم، حسگر اثر انگشت که شاید کلیدی ایمن برای انواع کاربردهاست. اپل این سنسور جدید را به طرز جالبی با دکمه معروف Home یکپارچه کرده است. حسگر اثر انگشت تنها 170 میکرون ضخامت دارد و در هر اینچ قادر به تشخیص 500 نقطه می‌باشد و بدین ترتیب اثر انگشت شما را با دقتی بالا تشخیص می‌دهد.

همان‌طور که قبلاً شایع شده، کلید خانه مأموریت تشخیص اثر انگشت کاربر را عهده‌دار است و کاربردهای زیادی دارد. در ضمن چندین اثر انگشت را تشخیص می‌دهد بنابراین با هر یک از انگشتان خود می‌توانید از آیفون جدید استفاده کنید. سنسور اثر انگشت خوان با نام Touch ID شناخته می‌شود و می‌توان از آن برای باز کردن قفل گوشی یا حتی خرید کردن استفاده نمود. اپل گفت اثر انگشت‌ها به صورت رمز گذاری شده ذخیره می‌شوند و هرگز در جایی آپلود نخواهند شد تا ایمنی کاربر حفظ شود.

4. پردازنده A7، اولین پردازنده موبایل با معماری 64 بیت

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

شاید بزرگترین و در عین حال چشم‌گیرترین قابلیت آیفون 5S، استفاده از یک پردازنده 64 بیتی به عنوان مرکز اصلی محاسبات آن باشد. اپل مدعی است، سرعت عملکرد این پردازنده در جنبه‌های عمومی و گرافیکی، چیزی در حدود دو برابر بیشتر از پردازنده A6 است. البته هنوز سرعت کلاک این پردازنده و همچنین میزان حافظه رم آن به طور اعلام نشده‌اند. این پردازنده جدید از فناوری گرافیکی OpenGL ES 3.0 نیز به طور کامل پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل، انتظار می‌رود، بازی‌هایی که برای این پلتفرم ساخته می‌شوند، از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

5. پردازنده کمکی M7 برای پردازش اطلاعات حرکتی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

درست همانند تراشه X8 موتورولا که به یک پردازنده کم‌مصرف برای پردازش اطلاعات صوتی مجهز است، آیفون جدید نیز علاوه بر پردازنده اصلی، مجهز به یک پردازنده کمکی برای پردازش اطلاعات حرکتی است که توسط سنسورهایی نظیر Compass، Gyro و... تهیه می‌شوند. مصرف انرژی این پردازنده بسیار اندک است و جای هیچگونه نگرانی بابت کاهش طول عمر باتری وجود ندارد.

6. دوربین جدید iSight

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در آیفون 5S از دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده شده که البته سنسور آن 15 درصد بزرگ‌تر شده است. لنز دوربین 5 عنصری است و دریچه دیافراگم آن F/2.2 است. بنابراین عکس‌هایی که در نور کم گرفته می‌شوند، کیفیت بالاتری داشته و از نویز کمتری برخوردار هستند، چرا که پیکسل‌ها بزرگ‌تر هستند.

در آیفون جدید اگر بخواهیم از نور گوشی برای تأمین روشنایی استفاده کنیم، با دو LED مواجه می‌شویم. هر یک از این دو فلش رنگ متفاوتی دارند تا گرمی و سردی رنگ به بهترین و طبیعی‌ترین شکل تنظیم شود. یکی سفید است و دیگری رنگ کاملاً گرمی دارد. به این ترتیب رنگ‌ها طبیعی تر ذخیره می‌شوند و به عنوان مثال رنگ پوست شبیه به واقعیت ضبط می‌گردد.

نکته‌ی دیگر این است که دوربین آیفون جدید در حالت عکاسی پست‌سر‌هم و آهسته (یا Slo-mo) توانمندتر شده و در هر ثانیه قادر به عکاسی 10 عکس پشت سر هم است. فیلم‌برداری آهسته نیز با سرعت 120 فریم بر ثانیه در رزلوشون 720p امکان‌پذیر می‌باشد.

دوربین قابلیت دیگری به نام پایدارسازی خودکار دارد و با ترکیب چند عکس با نورهای مختلف، عکس نهایی را با توجه به موردی که واضح‌تر است، انتخاب می‌کند. فوکوس خودکار نیز شامل یک ماتریس 15 نقطه‌ای است. حالت عکاسی پانورامای 28 مگاپیکسلی نیز در آیفون جدید وجود دارد.


دوربین استفاده شده دز آیفون جدید، در زمره دوربین‌های رده بالا برای گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد.

7. دوربین جلوی فیس تایم با رزولوشن HD

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سنسور دوربین جلوی آیفون 5S نیز دستخوش تغییر شده و ابعاد پیکسل‌های آن به 1.9 میکرون افزایش یافته که حتی بیشتر از ابعاد پیکسل‌های دوربین اصلی می‌باشد. به طور کلی کیفیت تصویر دوربین جلو خوب و قابل قبول است.

8. نرم‌افزارهای iWorks, iMovie و iPhoto رایگان شدند!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بسته نرم‌افزاری آفیس اپل به نام iWorks به همراه نرم افزار iMovie و iPhoto که برای ویرایش فیلم و تصویر مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اکنون به طور رایگان در دسترس کاربران هستند. اپلیکیشن‌هایی نظیر Pages، Numbers، Keynote، iBook و Podcasts همگی جزو این هدیه رایگان اپل به کاربران می‌باشند.

9. لوازم جانبی جدید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

همزمان با عرضه آیفون 5S، قاب‌های رنگی برای مراقبت از گوشی با قیمت 35 دلار عرضه می‌شوند. همگی این قاب‌ها از جنس چرم درجه یک هستند و دور دوزی آن‌ها با ظرافت خاصی انجام پذیرفته است. همچنین یک داک جدید برای شارژ کردن گوشی با قیمت 29 دلار آماده عرضه است.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org






تاریخ : چهارشنبه 92/7/3 | 9:59 صبح | نویسنده : الی | نظر


 همزمان با برگزاری مسابقه انتخاب شایسته ترین دختر جهان در اندونزی مسابقه ای با نام بانوی شایسته جهان اسلام برگزار شد که طی آن یک دختر نیجریه ای تاج بانوی شایسته مسلمان را بر سر گذاشت.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ابابیا عایشه اجیبلا، 21 ساله از نیجریه شامگاه چهارشنبه (19 سپتامبر/28 شهریور) به عنوان "دختر شایسته جهان اسلام" معرفی شد. او پس از اعلام نتیجه به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما می‌خواهیم نشان دهیم که یک زن مسلمان می‌تواند زیبا و با استعداد باشد و پوشش اسلامی به هیچ‌وجه مانع او نمی‌شود."


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


پای‌بندی به آموزش‌های اسلامی یکی از شرایط اصلی مسابقه "دختر شایسته جهان اسلام" است. داوطلبان شرکت در رقابت "دختر شایسته جهان اسلام" از کشورهایی نظیر اندونزی، نیجریه، مالزی، بنگلادش، برونئی و ایران درخواست‌هایشان را به صورت ویدئویی ارسال کرده‌ بودند که در نهایت شرکت‌کنندگان از میان 100 ویدئوی ارسالی انتخاب شدند.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


نماینده نیجریه، برنده عنوان "دختر شایسته جهان اسلام" این مسابقه را بسیار متفاوت از "دختر شایسته جهان" دانسته و گفت: "در آن مسابقات زنان اندامشان را به نمایش می‌گذارند و همه چیز حول زیبایی بدن می‌گردد. اما در مسابقه دختر شایسته جهان اسلام زیبایی درونی، انسانیت و هوش و پیامی که هر نامزد به جهان می‌دهد، مهم است."


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


معصومه ابراهیمی‌ (نفر اول از سمت راست) ، 27 ساله فارغ‌التحصیل مدیریت صنعتی و طراحی، نیز از کشور ایران در این رقابت‌ها شرکت کرده بود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


رقابت‌های "دختر شایسته جهان اسلام" از سوی انجمن "زنان مسلمان" و با حمایت صنعت مد اندونزی برگزار می‌شود. اکا شانتی، مؤسس این انجمن هدف از راه‌اندازی چنین رقابت‌هایی را ایجاد "آلترناتیو اسلامی" در مقابل رقابت‌های دختر شایسته جهان توصیف می‌کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


بیش از 500 دختر از کشورهای اسلامی درخواست‌های خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال کرده بودند. پای‌بندی به آموزه‌های اسلامی یکی از ملاک‌های اصلی برای پذیرفتن داوطلبان بوده است. برای نمونه دختران باید توضیح می‌دادند به چه دلیل حجاب را به عنوان پوشش خود برگزیده‌اند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


جایزه نفر اول این مسابقه مبلغی در حدود 1600 یورو به همراه یک سفر زیارتی به مکه است. دختر شایسته جهان اسلام همچنین اجازه دارد که با استفاده از اسم این انجمن از پروژه‌های کمک‌دوستانه پشتیبانی کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برای دور نهایی این مسابقه دختران باید سه روز تمام خود را از نظر معنوی آماده می‌کردند. این آمادگی شامل برخاستن از خواب در ساعت 3 و نیم بامداد و حضور به موقع در نیایش صبحگاهی بود. بعد از عبادت صبحگاهی آنها می‌بایست به سخنرانی‌هایی در مورد سیستم مالی اسلامی، تربیت اسلامی و تفسیر قرآن گوش می‌دادند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مسابقه دختر شایسته جهان اسلام در حالی در اندونزی برگزار شد که به دلیل اعتراضات فراوان گروه‌های اسلامی به مسابقه دختر شایسته جهان، دست‌اندرکاران مجبور شدند تا محل برگزاری را از جاکارتا به بالی منتقل کنند. معترضان معتقدند که این رقابت ها نگاهی ابزاری به زن دارد و جایگاه او را تا حد یک شیء زیبا پایین می‌آورد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net



جهـت دانـلود تـمام تصاویـر ایـن ایمیـل، اینـجـا کلیـک کنیـد

 




تاریخ : چهارشنبه 92/7/3 | 9:47 صبح | نویسنده : الی | نظر


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مدرسه ها بــــاز شد
مدرسه هایی که در گرمای تابستان خسته و خواب آلود،
زیر نور خورشید دراز کشیده بودند؛
مدرسه هایی که سه ماه در انتظار بودند؛
مدرسه هایی که حالا با لبخندهایی درخشان چشم به آمدن بچه ها دوخته اند؛
مدرسه هایی که حالا پر از سر و صدا و شادی اند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مدرسه ها دیگر از تنهایی در آمده اند.
مدرسه ها حالا یک عالم دوست دارند.
یک عالم دوست کوچک و بزرگ.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مدرسه، خانه ای پر از کتاب، پر از دفتر، پر از کلمات، پر از تخته سیاه، گچ، معلم، خاطره، دانش.
مدرسه و درختان گوشه ی حیاط آن، همان جا که پاتوق زنگ های تفریح است،
همان جا که دل ها دور هم جمع می شوند،
کلمه ها را بر زبان می آورند تا روزی خاطره شوند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

آمیختگی اولین روز مهر و آغاز پاییز
روز هیاهوی دانش آموزان شاد
روز معلم های صبور و مهربان
روز ناظم های دلسوز و مدیرهای دوست داشتنی
روزی که باز فراش پرتلاش، می رود به جنگ هر چه غبار ...

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

روزی که همه دیوارها، میزها و صندلی های مدرسه که از خواب تابستانی بیدار شده اند،
به روی اهالی درس و دانش لبخند می زنند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آغاز رژه منظم کیف ها سر صف های صبحگاهی
که می روند به سمت باغ دانایی.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

هر روز، اول مهر است و هر روز، آغاز پاییز و هر روز آغاز آموختن،
می خواهیم بیاموزیم.
چشم به دهان معلم دوخته ایم تا بگوید و ما با جان و دل گوش کنیم
و برای ابد در زندگی مان به یاد داشته باشیم.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

کلاس اول، کلاس دوم... یکی یکی بالا آمدیم و آموختیم.
یکی یکی مِهرها را پشت سر گذاشتیم،
یکی یکی کلمه ها را بوسیدیم،
یکی یکی در جمله ها نفس کشیدیم.
صدای کلمات در گوش ماست؛ کلماتی که بهار می شود و از شکوفه های خود همه جا را عطرآگین می سازد.
بهارها می آیند؛ بهارهایی که از مهر متولد شده اند؛
بهارهایی که نفس های سبزشان همه جا ما را دنبال خود می کشانند.
بهار در بهار، مهر در مهر.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دفترت را بازکن. بوی کاغذ، بوی درخت به مشام می رسد.
آغاز نوشتن است، آغاز خواندن است.
به نام او شروع کن، به نام زیبایی های او.
مهر است و آفتاب پاییزی دل را پر کرده است.
خیابانی که به مدرسه می رسد، کوچه هایی که به مدرسه می رسد،
چراغانی شده است، با آفتاب پاییزی.
فرشته ها بال های زیبایشان را زیر پای بچه ها فرش کرده اند.
راه مدرسه چقدر لطیف است. انگار پا روی ابرها می گذاری، پا روی جاده ای که تو را به سوی نور میبرد،
نوری که در دل همه آدم های خوب دنیاست،
نوری که دست ما را می گیرد و می برد به کوچه های آسمان،
به سوی چشمه های زلال عشق، به سوی تمام خوبی ها.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مدرسه، کتاب، کلاس، هم کلاسی، ... چه واژه های زیبایی،
همه مرا تا تو می رساند، تا دوست داشتن تو، تویی که این همه زیبایی را آفریده ای.
دوستت دارم و دوست دارم بیشتر بشناسمت.
دوست دارم بیشتر با تو آشنا شوم.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مدرسه جایی است که می توانم تو را بیشتر بشناسمت.
پس مدرسه را خیلی دوست دارم.
معلم با آن لبخند دلنشین، کلمه ها را مهمان دل هایمان می سازد و تخته سیاه،
خاطرات سبز درختان را برایمان تعریف می کند و پنجره ی کلاس،
چشمانمان را با پرواز کبوتران حیاط مدرسه، آشنا می سازد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

معلم تمام آنچه را که از سوی پنجره است، برایمان می گوید.
می گوید تا بتوانیم از پنجره ی آگاهی ببینیم آن سوی جهان را، آن سوی زندگی را.

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

مهر است. کتاب را باز کن.
بوی گل بلند می شود، بوی باران، بوی تبسم دریا، بوی نسیم خنک.
کتاب را باز کن، کتاب را بازکن ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آفتاب پاییزی و صدای خنده ی بچه ها همه جا را پر کرده است.
باز زنگ تفریح است.
باز هم شادی این سو و آن سو حیاط می دود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

چه زیباست این لحظه ها.
چه زیباست تفریح پس از خواندن و نوشتن.
چه زیباست دست در دست هم کلاسی ها،
تمام لحظه های مدرسه را نفس کشیدن،
نفس کشیدن و جایی در دفتر خاطرات ثبت کردن.
دفتر خاطرات مدرسه را باز کن و بنویس:
باز هم مهر، باز هم مهربانی، باز هم بهار ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نوشته سرکار خانم محدثه رضایی




تاریخ : چهارشنبه 92/7/3 | 9:37 صبح | نویسنده : الی | نظر